5 tips om te beginnen met online branding

 

Het nieuwe jaar is begonnen. Heb jij als ondernemer een lijst met doelen opgeschreven die je wil bereiken? En staat daar onder meer op dat je wil beginnen met een online branding strategie? Met deze vijf tips maak jij een vliegende start.

1. Bepaal je doel

Om je merk online neer te zetten, bepaal je eerst wat je wilt bereiken. Wat is je doel? Wil je bijvoorbeeld meer bekendheid creëren of meer winst boeken? Denk ook weer eens na over je branding. Neem afstand van je bedrijf om tot de kern te komen. Het gratis branding werkboek helpt jou daarbij.

2. Formuleer je doelgroep

Omschrijf jouw ideale klant zo goed mogelijk. Wie weet ken je iemand die perfect in het plaatje past. Hij kan jou helpen. Je kunt erachter komen waar hij in jouw vakgebied tegenaan loopt. Vaak proberen we voor iemand te denken, terwijl je juist moet inspelen op behoeftes.

3. De praktijk

Wanneer je weet waar je staat en waar je heen wilt, is het tijd om een plan te maken hoe je dit doel gaat behalen. Met welke pijlen richt jij je op je doelgroep? Maak je gebruik van middelen online of offline? Schakel je een expert in of doe je het liever zelf? Kortom, hoe zie jij de praktijk voor je?

4. Communicatie

Een belangrijk ingrediënt van een online branding strategie is de manier waarop je communiceert. Denk goed na over wat je wilt communiceren. Waarom is dat jouw boodschap en vooral, hoe breng je die onder de aandacht? Ook hiervoor maak je een plan. Zonder een goede contentplanning verlies je mogelijk het overzicht. Niet alleen jouw aandacht versnippert, maar je raakt ook de interesse van potentiële klanten kwijt.

5. Social media

Onderzoek op welke socialmediakanalen jouw klanten zitten. Is dat Facebook, Twitter, Instagram of LinkedIn? Welk medium past het beste bij jou? Je hoeft niet op alle kanalen actief te zijn. Het moet wel behapbaar blijven. Daarna is het tijd om na te denken over je contentstrategie. Daar vertel ik je volgende maand meer over.

Duurt dat te lang en wil je liever gelijk met iemand sparren? Neem gerust contact met me op!

DELEN

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Ontvang gratis mijn ‘build your brand’ werkboek

Ga direct zelf aan de slag met het creëren van een merk dat echt bij je past. 

eerdere blogs